Saatiin sitten viimein "pysyvät" kilvet tuohon autoon. Ne ovat voimassa peräti kaksi vuotta ja siitä hyvästä piti maksaa $128 ja sen lisäksi osavaltiolle liikevaihtoveroa 5% myyntihinnasta sekä jotain muuta pientä. Tällä rahalla sitten sai omistuskirjan eli "title":n (kuvassa oikealla virallisennäköinen lappu), joka vastannee suomalaista rekisteriotteenluovutuskirjaa sekä sitten kilpien mukana varsinaisen rekisteröintitodistuksen (kuvassa vasemmalla ylhäällä kapeapaperisoiro). Varsinainen takakilpeen kuuluu vielä kaksi tarraa voimassaolon osoittamiseksi, punainen kuukausia ja vihreä vuosia varten. Marylandissa täytyy autoissa olla kilvet edessä ja takana, mutta esim. Pennsylvaniassa riittää että on takana. Rekisteröintitodistuksen ja kilpien lisäksi ajossa täytyy olla mukana vakuutuskortti, joka on kuvassa vasemmalla alhaalla. Lisäksi kuvassa väliaikaiset 60-päivän kilvet, joilla on ajeltu tähän asti.

1133745.jpg

Meidän vakuutukseen sisältyy mm. vakuutus vakuuttamattomiakuljettajia varten eli tilanteita varten, että kolaroi jonkun kanssa jolla ei ole minkäänlaista vakuutusta. Kaikkeen on varauduttava!

Ostin vähän aikaa sitten eräältä kiinalaiselta Washington DC:n läheltä toisenkin Volvon kun sain ns. halvalla (n. $300). Kyseessä oli 4:llä sylinterillä kuudesta käyvä Volvo 960 vm. 97, jolla ajeltu noin 140,000 mailia. Omistajan mukaan puristukset puuttuvat sylintereistä 2 ja 5. Hyvin tuo kesti ajaa ainakin kotiin liikenteen seassa eikä keittänyt tms. Heppu lainasi jopa omia kilpiään, jotta sain ajettua sen kotiin. Täällä kun on hiukan hankalaa noiden kilpien kanssa kun ovat henkilö- ja autokohtaiset, eli kun ostaa auton niin niissä ei ole kilpiä. Auton ostoa varten tarvitsee vakuutuksen ja vakuutusta varten tarvitsee auton ja kilpiä varten tarvitsee molemmat sekä katsastuksen, katsastuksen tarvitsee tietysti auton ja vakuutuksen sekä hinauksen tai väliaikaiset kilvet...on siinäkin sitten miettimistä miten siihen väliin pääsee. Katsastuksissa se hyvä puoli tässä osavaltiossa on, että sitä ei tarvitse tehdä kuin kerran omistajanvaihdoksen yhteydessä eli niin kauan kun omistaa saman auton se saa rapistua aivan rauhassa ilman katsastusta.

Tämmöinen siis tämä Volvo-pommi on

1133762.jpg

1133758.jpg

Kun se ei ajolla alkanut herkistyä niin otin sitten sylinterikannen irti ja sieltähän se vikakin löytyi eli kaksi palanutta venttiiliä ja aivan hirveästi karstaa... Tavallinen bensiini ja öljyt ovat aika huonoja täällä. Autotarvikekaupassakin saa etsimällä etsiä ja kysyä täyssynteettistä öljyä, hyllyissä ei ole kuin jotain öljyksi väitettyä kuraa.

1133750.jpg

1133754.jpg

Katsotaan tuleeko tästä kalua vai myynkö tämän varaosina vaikka Suomeen!