Toista Volvoa sain sen verran tänään kasaan, että se lähtee käyntiin jo. Laittelin vehkeeseen neljä uutta pakoventiiliä, uuden kannentiivisteen, jakopään remmin ja rullat. Kunnolla palaneet kaksi pakoventtiiliä, joista puuttuivat isommatkin palat, olivat kuta kuinkin molemmat tämän näköisiä.

1214025.jpg

Keksinnön moottori on kokonaan alumiiniä ja venttiilikannenkoppa muodostaa samalla nokka-akselien laakerikannen, joka on kiinnitetty kaikkiaan 48:lla kappaleella M6-pultteja. Siinä onkin jonkin verran kiristelyä, joka pitää tehdä puolikierrosta kerrallaan tasaisesti, että se asettuu oikein samalla kun nokka-akselit ja venttiilien jouset painattavat sitä auki. Hommahan ei siihen tietysti lopu, vaan päälle oli lastattava vielä paljon kaikenlaista johtoa, kaapelia, putkea ym. vempainta ja hässäkkää, jotta siitä kasasta muodostuisi käyntikelpoinen moottori. Kaikesta huolimatta vehje siis lähtee jo käyntiin ja siirtyy omin voimin. 200 heppaisessa moottorissa on ihan mukavat käyntiäänet, joita voit kuunnella alla olevasta lyhyestä videosta.